Nacionālā apvienība (NA) lēmusi izteikt neuzticību satiksmes ministram Kasparam Briškenam (“Progresīvie”), to pamatojot ar ministra nespēju vadīt nozari, pieņemt lēmumus un tos atbilstoši skaidrot.
NA norāda uz satiksmes ministra nekonsekvento rīcību airBaltic jautājumā, cenšoties noslēpt no sabiedrības faktu, ka 571 miljons eiro tiks norakstīts bez iespējas valstij atgūt aviokompānijā ieguldītos līdzekļus, kas faktiski ir nodokļu maksātāju nauda. Ministrs šonedēļ neieradās skaidrot savus lēmumus Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, lai gan sākotnēji solīja ierasties.
“Satiksmes ministrs ir mēģinājis maldināt sabiedrību, sākotnēji saucot airBaltic pamatkapitāla samazināšanu par grāmatvedības procesu un skaidrojot lēmumu tikai tad, kad sabiedrība sāka izteikt neapmierinātību. Šādu nekonsekventu, labas pārvaldības principiem neatbilstošu ministra rīcību redzam ik uz soļa. Domāju, ka gads ir bijis pietiekami ilgs laiks, lai secinātu, ka ministrs nespēj sekmīgi vadīt nozari,” norāda Saeimas deputāts Jānis Vitenbergs (NA).
Tāpat partijā atgādina, ka gada laikā ministrs nav spējis piedāvāt valdībai skaidru redzējumu par Rail Baltica nākotni, tostarp joprojām nav atbildes uz jautājumu, vai dzelzceļa līnija ies caur Rīgu vai nē.
Septembra sākumā satiksmes ministrs paziņoja, ka rosina pārtraukt bateriju vilcienu iepirkumu, kas jau tuvojās noslēgumam. Tas nozīmē, ka uz Liepāju, Valmieru, Gulbeni, Rēzekni un Daugavpili arī turpmāk pasažieri brauks ar vecajiem dīzeļvilcieniem un plāna šo dzelzceļa līniju modernizēšanai ministram nav.
NA atzīmē, ka satiksmes ministrs nav spējis piesaistīt finansējumu ceļu uzturēšanai un uzlabošanai, kas nozīmē, ka Latvijas ceļu stāvoklis nevis uzlabosies, bet pasliktināsies.
NA uzsver, ka satiksmes ministra politiskās bezatbildības un profesionālās nespējas dēļ ir apdraudēta turpmākā Latvijas ekonomiskā attīstība, kā arī ir būtiski ietekmētas Latvijas iedzīvotāju iespējas saņemt dažādus pakalpojumus. NA uzskata, ka K. Briškens kā satiksmes ministrs ir pierādījis, ka nespēj vadīt Satiksmes ministriju un nozarēm sniegt nepieciešamo politisko atbalstu.